2020. január 14., kedd

#4 Könyves

Próbáltam választani, hgoy Marci fociedzés elleni hisztije, vagy a Nagyok felvételi jegyében írt gyakorlófeladatsora miatti majdnemszívinfarktus viszi-e a prímet ma... és inkább egyiket sem választottam, hanem egy pohár sör mellett kitöltöttem egy könyves kérdezz-feleleket.

1. Az év utolsó könyve, amit sikerült még 2019-ben be is fejezni 
Frei Tamás: Agárbárók ( bonyolult sztori, és nem is igen voltam ráhangolódva, csak azért olvastam el pont most, mert realizálódott, hogy már új Frei-kötet is van a piacon, és én még ezt sem olvastam. A sorozat első része vett meg annó magának, azóta sem siekrült ugyanazt a hatást elérnie nálam, de kitartóan legyűröm őket. ) 

 2. 2019-ben megismert író, akit nagyon megszerettél:
Bauer Barbarától 2019-ben olvastam először, két könyvét is olvastam, az egyik jobban tetszett, a másik kevésbé, de fogok még olvasni tőle, az biztos. ( a borítói nagyon szépek ) 

3. A 3 legjobb könyv 2019-ben:
Több könyvet is szerettem, nehéz választani, de talán a legnagyobb hatással a következők voltak rám:
 Apád előtt ne vetkőzz
Auschwitzi tetováló
és Fredrik Beckman 2 könyvét is olvastam, ami nagyon tetszett. 

4. A legrosszabb könyv 2019-ben:
Goce Smilevski: Freud ​húga című könyve a fülszöveg alapján ígéretesnek tűnt, de a valóságban borzasztóan unalmas és semmitmondó volt. 

5. A könyv, amin a legnehezebben rágtad át magad, annak ellenére, hogy tetszett.
A Csernobili ima. ( Majd az írónő másik könyvét is a kezembe vettem, a Fiúk cinkkoporsóban-t, és azzal még nehezebben haladtam, de az kevésbé is tetszett. Már ha lehet a tetszik szót használni egy ilyen témájú könyvre. )

6. Egy író, akinek a munkásságával mindenképpen szeretnél megismerkedni jövőre
Böszörményi Gyula Ambrózi báró sorozatának néhány darabja már jó ideje a polcomon van.

7. Egy könyv, amit jövőre biztosan beszerzel
Nem tudok ilyet mondani. Magamnak ritkán veszek könyvet, elsősorban könyvtárból olvasok, ha könyvet veszek, akkor többnyire a gyerekeknek veszem, és max. hozzácsapok még egyet magamnak, mondjuk hogy ingyen legyen a szállítás. Úgyhogy nem tudom. 

8. Egy jövő évi megjelenés, amit nagyon vársz
Erre sem tudok mit mondani, nemigen követem az aktuális megjelenéseket, és nem is hajszolom őket. Annyi könyv van a régebbiek között is, amit még nem olvastam, hogy mindig van miből válogatni. 

9. Visszatekintés 2019-re
Olvasásilag mindenképpen eredményesebb volt, mint 2018. 

10. Újévi fogadalmak (tervek) 2020-ra:
Ó csak a szokásos... Szeretnék több klasszikust olvasni, több klasszikus magyart, és  kortárs magyart. Még mindig rengeteg amerikait olvasok, pedig évek óta próbálok figyelni az egyensúlyra. 

11. Egy író, akitől szeretnél olvasni idén, de eddig még semmit nem olvastál tőle:
Már írtam Böszörményi Gyulát. 

12. Egy könyv, amit mindenképpen szeretnél elolvasni
Hát öööö.... Mátéval a Pery Jacksont olvassuk.  A 2-3. kötet már olvasásra vár :-) ( Csak hát Máténak mostanában kevés a szabadideje, ugyebár :-) de sebaj, kivárom. ) 

13. Egy klasszikus, amit szeretnél elolvasni
Óóó ilyen több is van... Háború és béke, Nyomorultak, van néhány Jókai is a listámon, és Szabó Magda bár nem számít klasszikusnak, de van még néhány könyve, amit még nem olvastam tőle, meg még egy csomó minden.  ( ezek persze nem 2020-as tervek, hanem szerintem évtizedre vonatkozóak... ) 

14. Egy könyv, amit szeretnél újraolvasni
Nem nagyon szoktam újraolvasni, kivéve a gyerekkönyveket, ( Harry Pottert, Rumini-t és társait, ezeknek van olyan kötete amit már háromszor is felolvastam hangosan valamelyik gyereknek. ) nem is tervezek ilyet előre, attól függetlenül persze bármikor jöhet bármi.  ( csak a gyerekek kötelezőit olvasom újra, azt sem egészben, csak részben, amikor már nem haladnak, akkor felolvasom nekik pl. ) 


15. Egy könyv, ami ezer éve várólistás és idén el akarod olvasni végre
Joanne Harris Kékszeműfiú könyve van legrégebben a várólistámon. Talán ezt. 

 16.Egy jó vastag könyv, amit beterveztél:
Nem vagyok az a tervezgetős, de Ken Follett Tűzoszlopát már el kéne olvasni, és Dan Brown Eredete is nagyon kiabál már. Emellett  Rutherfurd-tól szeretnék olvasni valamit. 

17. Egy író, akitől már olvastál és idén is szeretnél
Jo Nesbo-tól biztos, hogy fogok. 

18. Karácsonyra kapott könyv, amit el fogsz olvasni idén
Kapni nem kaptam, de karácsony előtt vettem egy R. Kelényi Angelika könyvet, lehet, hogy még el is fogom olvasni :-)

19. Egy sorozat, amit elkezdeni és befejezni is 2020-ban fogsz
Passz... Talán az Ambrózy báró... de ki tudja azt még januárban :-)

20. Van valami olvasási terved? Ha igen, hány könyvet tervezel idén elolvasni?
minél többet. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése