2018. január 15., hétfő

"- Mit csinálsz te velem? Elvarázsolsz?
- Nem értek én ahhoz. De ha értenék hozzá, elvarázsolnálak. Téged is elvarázsolnálak, meg mindent, az egész életet. Fújnék egyet, és attól eltűnnének a gondjaid, és minden jó lenne, minden úgy történne, ahogyan akarjuk, és mindig melletted lehetnék...
- Megunnád... - cseppnyi szomorúság bujkált a lány hangjában.
- Nem unnám meg.
- Dehogynem. Előbb-utóbb mindent megun az ember.
- Akkor elvarázsolnám az unalmat is. Kiirtanám az életből. Azt mondanám: akarom, hogy mindig újak legyünk egymásnak, és úgy is lenne.
- Szép varázslat volna."
Szilvási Lajos: És ​mégis őrizetlenül

3 megjegyzés:

  1. De rég olvastam ezt a könyvet!
    Szilvási a középiskolás éveim kedvence volt.
    Egymás szemében, Hozomány vezeti a listát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Néha szembetalálkozom rég olvasott könyvekből vett idézetekkel, és amikor visszaolvasom, akkor olyan, mintha egy időutazáson vennék részt, tisztán emlékszem rá, hogy hol és mikor olvastam a könyvet, és hogy milyen érzések kavarogtak akkor bennem. Talán ezért nem szeretek újraolvasni könyveket, mert akkor az az első benyomás felülíródik.

      Törlés
  2. Igen, ez a régi érzés dolog olyan igaz! Azért én szoktam újraolvasni. Van néhány könyv, vagy film, amit ha előveszek, belenézek akkor újra el kell olvasnom, meg kell néznem.
    Igaz, hogy fiús anyuka vagy, (még...), de kezdj el olvasni Leiner Laurát! Szent Johanna Gimi - 8 kötet, még anyósom is háromszor végigolvasta az egészet :D

    VálaszTörlés